Pages

Saturday 12 October 2013

Intership at JPN Kelantan

assalamualaikum.. lama tak mengupdate.. sejak kembali ke tanah air(kelantan), takde internet.. online pon kat ofis jer... cewahhh...ofis gitu... actually ofis equal to JPN Kelantan... JPN ialah Jabatan Pendidikan Negeri, ramai yang tersalah faham Jabatan Pendaftaran....

Btw, sem 7 sem lasss... and untuk grad, IT student perlu menjalani praktikal, tu yang aku tersadar di JPN ni.. anyway, sekarang da cukup sebulan aku disini... as a summary, memang pengalaman terbaik yang aku akan ingat.. staff-staff yang sporting.. cara bergaul yang selesa.. selalu makan free... kuang3...

Aku daftarkan diri pada 9 September 2013.. mula2 takut sangat, ura-ura bos cerewet lagi.. sebagai orang baru, memang amat mendebarkan.. rupa-rupanya bos yang cerewet itu adalah mak kawan diploma aku, Afiq... hohoho... masuk je dalam bilik dia, mula2 serius la jugak, bila aku cakap aku kenal anak dia, terus je bual macam da lama kenal... hahahaha..

hurm, sepanjang praktikal ni, aku menyewa kat BSN... adalah dalam 10 minit berjalan kaki... aiyakkk, jauh kan.. tapi sekarang dah terbiasa, mula-mula tu memang balik je kerja, mandi, makan, tunggu solat isyak and den krohhh krohhh... sedar-sedar dah subuh... huuuu~

kat bilik sewa lak? hurm.. sewa rm120, satu bilik 4 orang... rumet de bess.. kiut-kiut semua dan semua pelajar praktikal cuma tempat je berbeza..hak3.. satu aras tu ada 2 bilik.. maknanya kami duduk berlapan.. yang bilik sebelah pulak, kakak-kakak yang baru bis buat praktikal... xgrad pon lagi... btw, dorang ni ada yang single,sorang yang da bertunang, sorang baru kawin 2 bulan... sweet la bila boleh bershare-share dengan dorang...

kini aku sedar, aku ni dah besar rupanya.. harapnya makin matang lah bila dah berada dalam golongan yang dah bertunang, baru berkahwin, yang sedang mengandung, yang dah punyai anak... semua masalah mereka berkongsi dengan aku.. kadang-kadang terasa nak kawin muda-muda jerkk.. alamak, penyakit gatai sudah tiba... amin amin amin.. hak3... btw, doakan aku...

No comments:

Post a Comment